fredag 27 februari 2009

Ny vardag

Man börjar vänja sig så sakteliga vid att vara hemma på dagarna, det känns inte fullt lika jobbigt som det gjorde i början av veckan. Med bokrean avklarad har man lite annat att sysselsätta sig med och så kan man ju passa på att fika med de människor man aldrig hinner träffa annars.
Häromdagen blev det bebisfika på Kungsholmen med en gammal klasskompis till J, och vi hade turen att få ärva en hel kasse POP-kläder. Jag har ju börjat inse att de där små söta ulliga gulliga bebiskläderna i storlek 56 inte kommer räcka så himla länge, så nu blev det strl 62-68 istället.
Och en bärsjal. Jag har alltid tyckt att människor ser smått galna ut med ett stort skynke virat runt kroppen och sen en unge instucken nånstans i allt detta, men man får väl prova innan man bestämmer sig helt. Det kanske är behändigt när man ska hämta tvätten, vad vet jag?

2 kommentarer:

mama sa...

åh jag blir så avis, POP har ju så härliga kläder!!

jag skulle vilja testa sjal, vanlig sele funkar inte om man har 80k på amningsBH'n bäbisstackarn händer ju baklänges i dryga 45 grader :-)

nu är det NÄRA.... eller tre veckor till... ;-)

Anonym sa...

Jag hade en bärsjal till Saga.. helt underbar!! :-)
Jag hade den när jag skulle ner till tvättstugan, hänga tvätt ute, laga mat ibland...mm
Saga somnade alltid när hon satt i bärsjalen.

Man har ju båda händerna fri och "bebisen" sitter ju ergonomisk bättre än i en sele.
Skulle du få en kolik/skrikunge så slipper du gå och hålla i bebisen med händerna hela tiden..utan då sitter bebisen fast vid dig.

Nu som sagt är det nära....spännande!! :-) kram