fredag 20 februari 2009

Hmmm

Uhuhuhuuuuu! Har jobbat sista dagen på väldigt länge idag och har svår separationsångest. Så svår att jag försökte lura in en ensam genomfrusen katt som varit ute ända sen i morse, hans familj har väl jobbat sent eller nåt och jag kan ju inte låta bli att bry mig. Han ville i alla fall inte följa med mig in, riktigt så desperat var han inte (inte lika desperat som jag alltså). Jag får väl trösta mig med lite brownies och nån av alla de filmer som mina rara arbetskamrater prackat på mig, hittills kan jag rekommendera både The Wrestler och 7 Pounds med Will Smith. Och förhoppningsvis får jag väl snart annat att sysselsätta mig med, Barbaskön har ju satsat på en Hildingbebis så det är väl bara att vara förberedd med BB-väskan i högsta hugg.

10 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Jag blir klarvaken direkt ifall jag hör ett sms komma inatt ;)

Anonym sa...

jag drömmde att du fick en lite tjej i natt vid tre tiden... Hilda kanske ???

kram åsa

Semester & Mat sa...

Än har jag runt 13timmar på mig ;)
Men jag börjar på tro att Lilla Pyret kommer någon annan dag än den jag satsade på.

Helene sa...

Hilda, det är ju urgulligt! Men det verkar inte vara någon brådska därinne, än så länge är det bara bäckensmärta och fogar som jäklas.

Anonym sa...

Jag tycker oxå Hilda är fint!
Min svärmor heter Hilda i mellannamn... det ska vi ta när (om) vi får en dotter till... fast i mellannamn!

Jag grät när jag lämnade jobbet "sista dagen" innan Saga föddes...jag var sjukskriven 2 veckor innan födsel pga mkt vatten i kroppen! :-(

lycka till och ta det lugnt nu..

Kram

Semester & Mat sa...

Jag var överlycklig ja när jag gjorde sista passet innan föräldraledigheten ;)

Helene sa...

Ja man gråter ju inte över att slippa arbetsuppgifterna, men att inte träffa jobbarkompisarna varje dag känns helkonstigt!

Anonym sa...

Jag kände precis likadant igår när jag gick från jobbet... en tomhet. Blir säkert bättre när bebisen kommer ut. :-)

Anonym sa...

Jag var hemma i 1 år och 8 mån.. gissa om det var konstigt att komma till jobbet!! :-)
Nu har jag jobbat 1 år... var f*n har tiden tagit vägen???? kram

Helene sa...

OM den kommer ut, den verkar inte ha nån brådska direkt! Men tiden kommer förstås gå fortare då... :)