onsdag 18 februari 2009

LEDIG

Jag har tagit mitt förnuft till fånga och begärt kompledigt/semester hela nästa vecka. Hade ju tänkt jobba ett par dagar och så kanske vara ledig 1-2 dagar innan förlossningen, men om man nu skulle komma igång lite tidigare så kan det väl vara bra att ha hunnit vila upp sig lite? Just nu är jag ändå mest bara trött och sliten och går runt som i min egen lilla bubbla på jobbet, helt ointresserad av möten och uppdateringar och gruppövningar. Varför inte lika gärna vara hemma sista veckan och återhämta/förbereda sig?! Så nu ska jag försöka varva ner, ta det lugnt, kolla på film och vara sådär slö och opretentiös som lediga människor kan vara. Och om jag börjar klättra på väggarna redan på måndag får jag väl ägna mig åt trappspringning och fönsterputsning och alla andra galna metoder man fått höra om på sista tiden... ;-)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vilket bra initiativ!! Ja, själv går jag 3 veckor innan..... men men jag kommer nog få dagarna till att gå ändå. =)

Anonym sa...

åh vad bra, ingen tackar dig för att du sliter iallafall. ta det lugnt nu, de sista dagarna utan barn.

Hanna

Semester & Mat sa...

Är väl lite angående jobbet jag tänkte på.

Anonym sa...

Men äntligen Helene!! ;-)
Bra att du tar ditt sunda förnuft till fånga!!
Kram kram

mama sa...

gu va gött!!! då blir det mkt bloggande :-) jag fick nåt dille att jag skulle sy ett lapptäcke åt Elvis då jag gick på min ledighet (fredag) men han visste väl hur haj jag var på symaskin så det var väl därför han kom lite tidigare (tisdag)så han skulle slippa skämmas ;-)

å vet du det knasigaste nu,kom jag precis på... jag har suttit och kollat tyger för att själv sy örngott och påslakan till vagnen coh spjälsängen... hummmm

var vaksam på vad du helt plötsligt tycker är en jätteviktigt och toppen bra idé... det kan vara ett boadille...

Helene sa...

Ja nån gång ska man väl vara förnuftig så det är väl lika bra att börja nu. Man får ju ändå inget diplom för att man jobbar tills vattnet går!
Och boadille undrar jag om jag inte redan har, hittar hela tiden nya saker som jag tycker att jag borde fixa. Men det komemr jag ju ha tid med nästa vecka! :)

Semester & Mat sa...

Joel kan väl "fixa" lite han med ;)

mama sa...

har man boadille så kan igen annan gör bra nog än en själv... ;-)

fast dom kan ju ta hand om allt det där andra som man inte hinner då man MÅSTE sy påslakan och tvätta altanen mitt i vintern...

Helene sa...

Konstigt att inte boadillet smittar av sig mer till dem, man skulle kunna tro att allt är som vanligt i deras lilla värld.
Eller är det nån som sett en karl börja boa och få spader för att inte babykläderna ligger sorterade efter sort och storlek??!

Semester & Mat sa...

Jo det var lite av det vi hörde om på mötet häromdagen...

Anonym sa...

dom säger att män blir mer jobbinriktade istället för att boa, dvs kunna släpa hem mer 'byte' ...

stefan har ju nu två jobb ett på veckorna och ett på helgerna... han har spelat nästan varje helg och även vardagar sen november...

två barn två jobb eller??

å