torsdag 12 februari 2009

Framtidsvisioner

Fördelen med att jobba halvtid sista tiden innan the big bang är att man kan ta sovmorgon och jobba eftermiddag de dagar man känner sig lite hängig. Som idag när förkylningen fortfarande inte känns helt ok, så känns det väldigt skönt att få sova ut och ta en lååång lugn frukost. Känner mig ändå ganska utvilad trots att man vaknar varannan/var tredje timme natten igenom. Kanske kroppen börjar vänja sig och ställa in sig på att nattsömnen för alltid är förstörd?
I eftermiddag ska vi ha ADHD-seminarium med föreläsningar och workshops. Man stöter på en hel del bokstavsdiagnoser i jobbet och ännu oftare personer som kanske borde ha en diagnos men aldrig fått det utrett, så det kan säkert vara bra att få lite kunskapspåfyllning. Fast med min genomförkylda hjärna kommer jag förmodligen bara att sitta och drömma mig bort till barnvagnspromenader och mammafika. Med tanke på min förkärlek till fikastunder so far så kommer jag förmodligen bli lattemamman personifierad, och konstigt nog känns det som en riktigt tilltalande framtid. Att man sen ska tilbaka och jobba heltid och pendla igen när det är dags att byta och låta pappan vara hemma, det förtränger jag ett tag till.

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Det låter som en intressant eftermiddag. Här hemma blir det bara till att hålla oss inne.
G har öroninflammation, vi som var helt säker på något med lungorna/luftvägarna. Du kan läsa mer i inlägget jag slänger ut efter lunch.
Hoppas du börjar på krya på dig iallafall.

Anonym sa...

japp lattemorsor är om bästa :-)

jag hänger gärna på!! å

Anonym sa...

Ja..lattetiden ska du verkligen ta vara på. Den brukar gå fort.Så njut så gått det går.Av både bäbis och fikat;)

Semester & Mat sa...

Ja nu är det inte lång tid kvar. Åsa har ju tippat på imorgon och jag på nästa lördag.
Tycker inte att du ska klaga på att du känner dig stor, kolla istället in detta på Aftonbladet