måndag 23 februari 2009

Äntligen måndag

Världens läääängsta helg har segat sig fram, ÄNTLIGEN MÅNDAG! Det trodde man väl aldrig att man skulle utbrista men huuu vad tråkigt det är att "fira" helg och inte ha ett jobb att gå till på måndagmorgonen!
Imorse gick jag dock upp kl 05 i alla fall och masade mig iväg på ljusterapi. Ingen höjdare att vakna innan natten dragit iväg men vad gör man inte för att få sitt sociala behov stillat. Tanken med ljusterapi är visserligen att man ska gå och få extra ljus under de mörkaste månaderna, typ oktober-november-december, men i Landstinget Stockholm kan man utan problem få vänta till februari innan det är dags. Så vad gör man? Jo, man masar sitt höggravida arsle upp ur sängen trots att det tar emot och suger i sig en kopp te vid diskbänken innan man släpar sig ut i snöfallet. Sen masar man sig hem och ägnar resten av dagen åt att filosofera över hur 17 man ska få dagarna att gå till nästa år vid den här tiden, då man äntligen börjar jobba igen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

det där med att få dagarna att gå, löser sej nog ska du se... ; )
Miss u BIG!!!
Nanne

Anonym sa...

du kommer att märka att jobbet inte är allt ;) Jag längtar inte till mitt ordinarie jobb kan jag säga...bara tanken ...jag vil helst skriva, fundera, baka och greja med G. Jag börjar smida ränker kring projektet jag jobbar med nu, vore perfekt att få upp det till heltid i augusti, då slipper jag mitt vanliga 8-17 jobb.

Ha det bra, Hanna

Helene sa...

Ett jobb där man får vara kreativ och tänka till vore väl helt fantastiskt, och mycket roligare än att återvända till ett vanligt "jobba-för-brödfödan"-kneg. Så fortsätt planera för hur du kan utveckla höstverksamheten! :)

Helene sa...

BIG, JAG??! Skämta inte! ;-)
Ps/ Miss U 2!!!

mama sa...

ta till vara på slödagarna, snart kommer du kl fyra på eftermiddagen fundera på varför du inte hunnit äta frukost än... trots att du inte gjort nånting...

Anonym sa...

Ursäkta min dåliga engelska, miss u MUCH, menade jag ju!
Nanne

Semester & Mat sa...

Ska ju på storseans ikväll, som Terry Evans håller här i ljusdal. Kontakt med de döda...
Skriver ett inlägg om det senare ikväll.

Anonym sa...

Tack.
Ja, det är absolut sant.
Men det värsta är ju att jag vet exakt vem som skriver. Jag har bevis, svart på vitt. Då är det svårt att inte försvara sig. Jag klarar inte att få massa skit och inte ens få chansen att förklara mig. Dom är så jävla fega. och det värsta är att människorna är 50 år gammal!! :S