fredag 13 februari 2009

Nu är det gjort!

Äntligen har jag tagit mig samman och lagt in begäran om föräldrapenning på Försäkringskassan! Jag har så otroooligt svårt för att fatta beslut om framtiden, jag kan älta i dagar över huruvida man ska begära extra skatteavdrag på 1 procent eller inte. Nu har jag i alla fall bett om 5 dagar de första 3 veckorna, 4 dagar de nästkommande 2 månaderna och 3,5 dag därefter. Jag har ingen som helst aning om hur jag resonerade fram dessa udda tal, förutom att jag insåg att första utbetalningen kommer att halta lite eftersom perioden räknas från den 20:e till den 20:e (tack Terese för den upplysningen). Dessutom har jag kontaktat facket och bett om sänkt avgift. Nu väntar en tid av återhållsamhet och slantvändande, vi kanske tom borde börja veckohandla på Lidl?!

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Ja just ja, det har jag ju totalt missa att upplysa. La du in från 1mars nu, så får du för 20dagar utbetalt sista mars(eller är det en månads fördröjning?).
Har också varit inne där idag(igen), la in VAB för just idag då.

Semester & Mat sa...

Morgan Alling(Vem det nu är) läser Snabba cash. Han lät inte alltför seg iallafall, jobbigt när de är tyst 2-3sekunder mellan meningarna ;)
Var någon annan bok uppläst av Ola Rapace jag har varit nära och beställa, kommer inte ihåg vilken nu. Det gör ju väldigt mycket om vem som läser tycker jag.
Krepper är också bra tycker jag.

Anonym sa...

Var så lite så! All hjälp i denna djungel man kan få är till stor nytta.... Vi får väl se sen om vi får några pengar. =)