lördag 28 februari 2009

Lättsmält spänning

Jag hade inte tänkt shoppa nånting den här månaden utn ställa in mig på att leva utan pengar. Min fantastiska löneavdelning lyckades ju med mästerstycket att glömma bort att registrera min sjukskrivning för december och januari, så istället fick de dra av alltihop på den här lönen. 80 kr i utbetald lön, kan det bli bättre än så? Det räcker ju åtminstone till en bok på bokrean! Men FK var snälla nog att betala ut lite sjukpenning, så det blev ett par böcker på bokrean i alla fall: GW Persson, Roberto Saviano, Mark Billingham mfl. Nu sitter jag här och försöker avgöra vilken bok som jag ska börja med, som är tillräckligt spännande för att man ska fastna men ändå tillräckligt lättläst för att man inte ska tappa tråden mellan värkarna. Kan det bli något annat än Lättsmälta Läckberg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå, hallå!!! VAD för slags värkar???
Nanne

Anonym sa...

ja vilken sorts värkar.... är det fler och mer nu än de vanliga förvärkarna.... ska du lyckad med det som barbis sa om att få på exakt utsatt datum !!!!

åh gooood luck... jag har telefon med och bara väntar på piiiip:et

kram åsa

Helene sa...

Näääääää bara de gamla vanliga slitvärkarna! Jag kommer ALDRIG bli av med magen....!

Anonym sa...

en bekant till mig packade upp bb väskan sedan hon gått över dryga veckan... ungefär som 'a watched cattel never boils'... å sen sa det bara ploff (vattenavgång)

passa på och sov, vila och ät kolhydrater nu för snart är det dax för le granfinale...

åsa

Anonym sa...

Tror din tid kommer väldigt snart nu ;) . Tror du har rätt om att få in foten på nå sätt kan räcka. För att utbilda sig tar ju minst 5 år det.Och skulle jag få jobba extra tror jag det löser sig. Men nu vill jag att du pressar fram den lilla..är så nyfiken nu. / Anna

Semester & Mat sa...

Nu var det ett tag sedan du skrev eller kommenterade hos någon av oss Norrlänningar. Något på gång, eller bara less på allt och framförallt den frågan.
Hade sån knepig känsla igår.