onsdag 25 februari 2009

Skön(?) fotbollskväll

De goda nyheterna från gårdagkvällen är att vi fick se Manchester United vs Inter på storbilds-TV. Kanonmatch, precis så spännande och småbråkigt som det ska vara i champions league och jätteskönt att komma ut och göra nånting. När matchen slutade vid 23-tiden var det dock väldigt skönt att traska hem och sova, efter att ha blivit sparkad i revbenen i 90 minuter. Det blev nämligen en väldig fart på monstret i magen under fotbollen, förmodligen som en effekt av den höga ljudnivån på matchen och de tillhörande supportrarna. Några värkar blev det dock inte. Bara samma gamla kompakta känsla av mensvärk som får en att sitta krampaktigt framåtböjd med ett stelt leende och hållning som en kantstött banan. De 20-åriga Zlatanfansen vid bordet bredvid som började kvällen så glatt och högljutt kastade allt mer förskrämda blickar åt mitt håll för varje krampaktig grimas. De som påstår gravida kvinnor strålar har förmodligen aldrig stött på en höggravid kvinna med sammandragningar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan konsten att få en att dra på smilbanden percis när man behöver det..gillar dina inlägg=)
/ Anna Bä

Helene sa...

Tack tack tack! Jag inser att de börjar bli allt mer desperata, den här nedräkningen går inte alls som jag hade tänkt mig...!

Anonym sa...

Lugn och fin, Hilding tittar snart ut. Och hon kommer att vara den absolut ballaste, tuffaste ta-ingen-skit-tjejen i hela Bandhagen! Och en jävel på fotboll, naturligtvis. Hon verkar ju redan vilja vara med och spela.

Helene sa...

Hedvig Hilding, och vad underbart med en fotbollstjej!! Jag håller tummarna för att du har rätt, så att det snaaaart är på gång!

Semester & Mat sa...

Men Hilding är väl ett killnamn

Anonym sa...

barbis;

nu fatta jag vad du menade idag, det är inte mitt inlägg; A sa...

jag heter Å...sa ;-)

Semester & Mat sa...

Måste ha varit något skräp på skärmen ;)