lördag 21 februari 2009

Ingen Hilding?

Nej det verkar inte bli någon leverans idag heller, det finns ju iofs tid kvar till midnatt men än så länge är det bara den ständiga värken i bäckenet som gör sig påmind. Men man ser att det närmar sig, tyngdpunkten har sjunkit och magen ligger som en kula nere vid naveln och höfterna. Snart, snart...!


En bortskämd liten bebbe är det dock alla redan, han/hon får mer post än vi vanliga dödliga får på år och dag. Barnvagnstäcke och snuttefilt från mormor förra veckan och den här veckan ett helt paket kläder från moster i Långede! Man kan inte annat än tacka och bocka och hoppas att föremålet för uppvaktningen snart är på plats så man får prova allt. :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Magen långt ner, låter bra. då vet hon åtminstone åt vilket håll hon ska, den lilla godingen. ; )
Har grattat bror å träffat La familia nu. Så nu är det liksom ER tur. Det vore väl kul med en till i februari, hehe... : /
Nanne

Semester & Mat sa...

Hon?
Jag som tror det blir en pojk ;)
Verkar inte vinna vadslagningen. Men före utsatt datum, det tänker jag vinna iallafall.
Har du funderat ut något pris till den som gissar bäst ;)

Helene sa...

Det tycker jag med, mars är en överskattad månad! ;)
Och då får ju Caroline rätt om "före utsatt datum" också! :)

Anonym sa...

Hej!
Det började med att vi blev bjudna på bröllop i ryssland men tyckte det blev för mkt pengar för en helg.. ca 12-13000:- för resa, visum och boende.

Sen skulle jobbet betala Ö:s del om han åkte och träffade vissa kunder i Ryssland, då vart det ju halva priset helt plötsligt men än dock mkt pengar för en helg. :-(

Sen kom VD:n med förslaget att om Ö åker till Florida och ev bilar upp till New York (om jag och Saga skulle med) annars flyger han. så betalar jobbet hans resa och boendet.. då skulle vi vara borta minst 1 vecka...
Då vart det en helt annan femma!!
Varmt land och längre tid... det behövde vi inte fundera länge på!!

Vi får välja själva när vi ska åka!! *jippie*

kram

Semester & Mat sa...

Öh va säger du Helene ska vi få våra sambos att börja på jobba på ett ställe där det är jobbresor och en massa förmåner ;)

Anonym sa...

Öh Barbaskön - eller så ser ni till att själva få jobb på något sådant ställe! :D

Semester & Mat sa...

A:
Jamen då kan man ju inte bara följa med och ta det som semester ;)

Anonym sa...

Det som är bra är att jag jobbar på samma ställe! ;-)
Kanske jag ska bli hans sekreterare så får ju jag oxå resan betald! ;-)

Men det komiska i det hela är att jag jobbat på samma ställe i snart 6 år och varit ihop med Ö i 6 år och 6 månader men ALDRIG fått följa med på en jobbresa... nu det är verkligen på tiden!!! ;-)

kram

Helene sa...

Jag tycker vi KRÄVER en jobbresa vi med, typ Bali tycker jag skulle vara intressant att besöka... :D