tisdag 24 februari 2009

Rea rea rea

En envis ihållande värk i magen har jag haft de senaste dagarna, men inget mer än så. Ingen bebis på gång alltså, jag som tyckte 25:e skulle passa så bra. Jag vankade runt några varv på bokrean idag i hopp om att sätta igång nåt men icke, nada, nemas bebis! Det fick bli en fika med Tant K på Café Tabac i Gamla Stan istället, semlor och skvaller går ju inte av för hackor. På väg därifrån råkade vi springa in i en affär med rea på alla Pilgrim/CK/DKNY-smycken, så det blev dubbel reashopping idag. Det enda som fattas nu är att a) värkarna kommer igång eller b) kvarterskrogen väljer att visa Man U-Inter ikväll, så man kan få se Zlatan drabba samman med Cristiano Ronaldo.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är långt kvar till den 25:e gumman. Hittade du nåt på bokrean? Själv hade jag glömt, men har simmat med mor ikväll, å bastat å så. Mys, mys!
Nanne

Anonym sa...

jag hörde (faktiskt!!) att jag fick ett sms i natt och jag tänkte vem sms:ar mitt i natten om inte en gravid kvinna på väg in på BB, jag tvingade stefan ur sömnen upp ur sängen ner och hämta telefonen för att konstatera att det inte kommit något sms... tydligen hade jag drömt.... igen...

men som tidigare inlägg sa det är långt till den 25, eller ja dan är inte slut än... jag kom ju halv nio på morgonen den 26 med bara 4 timmars varsel å jag är ju min mors första så än finns det tid för 25:e bäbis och februari bäbis...

annars är det inget fel på marsianer heller ;-)

fast det vore kul om du kunde kläcka ur dig idag, jag ploppade ju ur mig Elvis dan före din födelsedag ;-)

kram och lycka till... ps ät pankaka!! och kanel... åsa

Semester & Mat sa...

Nu jobbar jag tre nätter. Så du behöver inte "bara" sms´a om det händer något på dessa nätter, du kan ringa om du känner för det eller har någon fundering.
När Å läser det här, kommer hon nu börja höra att telefon ringer mitt i natten också ;)
För det mesta är det ju på natten det börjar på hända saker.

Semester & Mat sa...

Din blogg uppmärksammas hos mig!

Helene sa...

Bokrean var en höjdare, nu kan jag nog sysselsätta mig ett tag till om jag så måste...

Helene sa...

Stackars Stefan som blev uppkörd mitt i natten, men häftigt att du HÖRDE ett sms, det måste ju vara ett tecken! Pannkaka med kanel, sätter det fart på värkarna? Annars tänkte jag göra som Barbaskön och beställa pizza, mycket cayenne på så kanske det funkar??

Semester & Mat sa...

Värkarbetet jade redan börjat när vi handla pizza. Var för att ladda med kolhydrater&fett vi beställde pizza ;)

Anonym sa...

mamma åt pankaka båda gångerna innna jag och syrran kom, vattnet för elvis gick natten efter våffeldagen... fast det kanske är nåt släcktdrag hos oss :-)

kanel ska vara värkfrämjande/stimmulerande enligt gammalt tillbaka

när du ringer caroline så kan du ju sms mig :-) igen