måndag 19 januari 2009

Vårt hjärta

Kvart i tio i morse ringde läkaren från Djurakuten och berättade att ultraljudsundersökningen var klar, och att det inte såg så bra ut. Vårt lilla ljus hade lymfom i mjälten och tarmen, och det var detta som hindrade honom från att må bra och äta som vanligt. Prognoserna för att klara sig genom operation och sedan cellgiftsbehandling var inte vidare ljusa, och framförallt skulle vår kisse behöva genomlida en massa utan att veta om han skulle bli bättre. Så idag fick han somna in i våra armar, lugn och trygg hos sina närmaste. På två dagar har livet så drastiskt förändrats och ingenting blir någonsin som förut.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, vad orättvist!! :-( Jag får ont i hjärtat av att läsa detta!! Stackars er!! :-( *kramar om*
/Lena

Anonym sa...

Neeej, stackare! Det är verkligen inte roligt när sådant händer... tänker på dig gumman!

Frida sa...

Jag vet inte vad jag håller på med....:( Blir fel när jag rör vid datorer.... det var jag som skrev innan (anonym)

Anonym sa...

Vårt ljus...

Anonym sa...

Uffa lillvännen! Jag grät i flera dagar då vi måste ta bort Viking, så jag förstår att det är en jättetuff tid ni har nu, tänker på er jätte mycket... glöm inte att ta hand om dig och bäbisen mitt i allt elände.

det är så orätttvist när det är djur, dom är så oskyldiga!

kram åsa

Anonym sa...

tänka possitiva tankar...

som vad skoj när ni sen om drygt ett år (när bäbis har blivit lite äldre) kan ta med hon/han och hon/han får välja sin allra första egna kattunge! det är något jag saknar att göra med Elvis, Sören är inte den katten som vill ha fler av sin sort i huset... har funderat på salamander men stefan säger nej! Han menar att vi snart får tillökning ändå som tar nog så mycket tid... ja jo iof... men hur krävande är en salamander?

har du packat BB väskan än... sorg kan göra mycket med kroppen... å jag har väl skrivit upp mig på listan över dom som vill bli underrättade om när ni åker in, så vi kan hålla tummarna och skicka goda tankar!!

Anonym sa...

Lilla gumman hade ingen aning. Tänker på er. Kram