söndag 11 januari 2009

Ett monster till flickvän

Jag är så himla trött på dessa djävulusiska sammandragningar varenda eftermiddag/kväll! Varje gång känns det som bebisen är på väg ut rätt genom magen istället för den naturliga vägen. Okej om jag visste att det snart var dags och kunde börja räkna ner dagarna, men det är ju fortfarande nästan 6 veckor kvar. Är tanken att man ska vara helt slut när förlossningen väl sätter igång, bara för att man haft förvärkar i 1,5 månad?!
Som ni säkert märker blir man ingen liten ängel när man har konstant kramp, snarare tvärtom. Känns som jag fått både horn och huggtänder de senaste dagarna. *morr*
Vi ska i alla fall till Mvc och lämna urinprov i veckan, kanske kan det ge någon fingervisning om vad som händer i min livmoder. Mvc-läkaren sa förra veckan att jag måste stressa ner om det inte ska bli en tidig bebis. Just nu säger jag bara; Bring it on!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

nä inte bring it on... tänk vad läskigt med kuvös och sondmatning!! men dom kanske kan känna om bäbisen är stor då är det ju mindre risk för sånt... men jag har full förståelse jag känner inte direkt för 12 veckors underbar grossess till heller... uff uff... men då är din livmoder vältränad inför förlossningen eftersom den redan börjat med sammandragningarna, då kanske det går fortare att få ut bäbisen... hoppas hoppas...

Semester & Mat sa...

Ja, jag hade ju också väldiga sammandragningar innan. Och det gick ju hyfsat snabbt ändå tycker jag, inte utdragen förlossning som man kan höra talas om.
Hallonbladste drack jag sista tiden, det får du börja på dricka nu snart. Du kan läsa om det här.
Även att livmodern drar ihop sig snabbare efter förlossningen.

Anonym sa...

oj då jag har råkat dricka hallonblads te redan nu nästan varje morgon sen strax före jul, tyckte det lät gott... ska nog göra ett uppehåll och börja om en månad igen då kanske... å

Anonym sa...

Hej! Jag har lämnat en award idag! Kolla min blogg! kram