torsdag 29 januari 2009

Packa kappsäcken

Jag borde packa BB-väskan eller åtminstone fundera över vad man förväntas ta med sig. Myskläder och amningskupor, räcker det? Tanken på att man ska stanna flera dagar på ett dystert främmande ställe känns inte lockande alls så packandet går inget vidare. Mvc-mappen, cerat och högtalare till Ipoden. Kamera. En lastpall med druvsocker och energidryck och chokladkex. What ells?? Borde man ta med laptopen? Finns det internetuppkoppling?
Jag tror jag ägnar kvällen åt Mickey Rourkes comeback i The Wrestler istället, det blir visst ingen väska packad idag heller.

13 kommentarer:

mama sa...

om inte annat så gör ju den skyldige (mannen) allt för sin hjältinna de första dagarna efter förlossningen så att pendla hem efter både det ena och det andra som inte blev nerpackat sker nog efter minsta finger vinkning ;-)

Anonym sa...

* MVC- journal
* Legitimation & patientbricka


* Kamera + laddare
* Radio/CD + eventuella skivor
* Böcker och eventuella tidningar

* Anteckningsblock och penna * Pengar till parkering och eventuell fika
* Godis, frukt och dricka

* Kortlek
* Mjuka kläder till dig + ombyte

* Tofflor
* Trosor & amnings bh:ar
* Strumpor
* Glasögon

* Mobiltelefon
* Tandborste + tandkräm
* Hudvård och sånt -

* Hårborste + gummisnodd
* Lypsyl
* Bindor
* Amningsinlägg


* Babyskydd
* Kläder till bebis + ombyte
* Ytterkläder + mössa
* bilbarnstol

kram

Anonym sa...

Haha, please baby blogga direkt från BB.
Pöss Fancy

Anonym sa...

Kolla Korvasbloggen, på inlägget från den 16 januari. Då kanske du får fler uppslag till vad som ska med i BB-väskan :)

Semester & Mat sa...

Länk till ovanstående tips

Semester & Mat sa...

Vet faktiskt inte vad jag ska komplettera på Lenas lista. Den hade väl med det mesta som man kan tänkas behöva.
Morgonrock(stor och bylsig), inte sån där liten i satin ;)
Återkommer när jag kommer på mera.

mama sa...

i hudik var det i alla fall skitkallt i mars så en extrafilt tänker jag packa... och en rulle mjukt toapapper... man vill inte gärna ha landstingets riviga enlagers smutsfärgade så kallade toalettpapper...

bindor brukar man få där sen snodde jag med mig hem, det är inga vanliga bindor man behöver utan blöjmodellen...(i alla fall första tiden) så tänk på att packa de största trosorna som kan hålla sånna på plats...

men som jag sa tidigare du har ju en ädel riddare att springa och utföra dina önskningar de första dagarna... sen börjar de muttra om de måste gå ner till kafeterian för tredje gången för att man kom på att man var sugen på nånting annat medan de var och handlande ;-)

trevlig helg och kram

mama sa...

jo förresten i hudik hade de engångstrosor att låna... även efter förlossningen inne på BB... de håller allt på plats men du kan inte tänka dig något fulare :-)

eller vad säger ni som provat dom? (eller sett dom men vägrat sätta på er dessa sexiga undisar)

Anonym sa...

mitt tips: mjukt toapapper, nötter (det kan vara väldigt långt till frukost), jag var vrålhungrig varje morgon innan frukostvagnen kom.

Hanna

Semester & Mat sa...

Angående det där med hungern.
Jag har nog aldrig varit så hungrig som var första tiden efter förlossningen, åt som aldrig förr ;)

mama sa...

http://www.stockholm.bostream.se/boet/bebishoroskop.htm

aporopå några äldre inlägg :-)

Helene sa...

Det är ju helt fantastiskt att få sig serverad en lista med saker så man bara kan bocka av allt eftersom! Särskilt som mitt minne och mitt logiska tänkande verkar gå på halvafart just nu...
Men hur ska man få plats med allt, det kommer ju behövas en mindre resväska för att tillgodose alla ev behov? Jag såg framför mig en liten träningsbag men det känns som jag får tänka om.
Fast Mama har ju en poäng där, det går ju att åka hem och hämta allteftersom och vem vet, mannen i fråga kanske tom tycker det är skönt att få ta en liten andningspaus. ;)

Helene sa...

Och SJÄLVKLART måste jag ju blogga från BB! ;-D