fredag 30 januari 2009

Fisk vs Vattuman

Jag fick tips av Mama om en ännu bättre horoskopsida, och när man läser det här känns det som om att fisk eller vattuman kan kvitta, både skulle nog passa mig perfekt. Kunde inte låta bli att ta med horoskopet för väduren också, dels för att jag är vädur själv och för att det är nästa horoskop på tur (men om jag går över tom 20 mars får ni skjuta mig), men mest för att det passade så bra in på två andra små vädurar jag känner: Mamas son och min fantastiska lilla brorson!

Vattumannen
21 jan - 18 feb
Din lilla Vattumannababy har en forskande, nästan genomträngande blick redan från början. Han studerar dig noggrant och du kan ibland känna att han ser rätt igenom dig. Vet han vad du tänker? Nej då! Han är bara precis lika nyfiken på dig som du är på honom, och snart känner ni varandra utan och innan. Redan långt innan han börjar att prata förstår ni varandra på ert eget språk.

Fiskarna
19 feb - 19 mars
Du som får en Fiskbaby kan inte alls förstå varför dom säger att det är jobbigt att bli förälder. Hon är otroligt tillmötesgående och du känner dig riktigt bortskämd. Det är inga problem för er att hitta rutiner ni båda trivs med och ibland är din baby så lätt att ha att göra med att du nästan blir orolig. Hon är också mycket känslig och känner precis av hur du mår och delar dina känslor.

Väduren
20 mars - 18 april
Din vädurbaby är otroligt pigg från start. Han är en riktig äventyrare som inte kan vänta länge nog innan han börjar upptäcka sin egen förmåga och världen runt omkring. Det är full fart hela tiden...han kryper tidigt, och han springer nästan innan han ens kan gå så bråttom är det. Och var inte orolig för att han inte säger ifrån. Även det gör han så det riktigt märks, ibland bara för att retas.

Inga kommentarer: