tisdag 13 januari 2009

Smart shopping

Det är synd att januari månad ska vara så hiiimla lång att lönen aldrig räcker till. Arbetskompisarna börjar redan räkna ner dagarna till barnbidraget och det kan jag tänka mig att det är fler som gör! Vi har inte riktigt haft nån diskussion än om vem som ska ta hand om pengarna men i ärlighetens namn kan vi nog båda skriva under på att det är en av oss som tar det övergripande ansvaret för att fylla lägenheten med bebiskläder och filtar och badbaljor och annat. Och efter vad jag hört är väl risken att det fortsätter i samma stil när samma person är den första som stannar hemma? För självklart har man mer tid att lägga på sånt än den som jobbar (och kanske ett större intresse för att shoppa men det kan man ju prata tyst om).
Det börjar i alla fall bli lite ordning på sakerna, kanske har vi kommit in i den omtalade "boa-tiden" när man vill få klart allting till den lilla fågelungen tittar ut. Just nu fylls jag i alla fall av en känsla av välbefinnande så fort vi kan stryka nånting från att-fixa-listan. Vi hittade en babysitter på Coop Forum för 149 spänn häromdagen, så nu kan vi stryka det också. Smart idé förresten den där Coop Forum, man kan handla alltifrån bebiskläder till nyaste mascaran från Loreal och ändå ta det på matkontot. En våt dröm för alla shoppingsugna föräldralediga! ;-)

5 kommentarer:

mama sa...

snygg, jag gillar dom där lite mer 70-talarna utan massa ljud och blink blink och motordriver gungande... nostalgi vem vet? verkar vara bra avtorkbart tyg oxå :-) en som har haft kräkbarn...

Semester & Mat sa...

Det var ju ett bra pris för baby-sittern. Kom ju på, amningskudden kanske är något du vill låna? För den kan jag ju ta med ner när vi besöker er efter hemkomsten från BB.

mama sa...

ja se till att inte gå över (verkar ju ingen risk för dig nu iof) så att jag kan följa med ner och titta på miraklet!!!

mama sa...

ja precis, jag har ju till och med varit ut till dig så jag hittar ju hela vägen!!

Anonym sa...

Skitsnygg!! kram