lördag 24 januari 2009

Vadslagning och röstning

Precis som jag börjat tipsa andra om hur man överlever foglossningar så börjar mina hitta tillbaka till sin forna styrka. Att det kan göra så förbannat ont att röra sig! Det bådar inte gott inför förlossningen, om man redan känner smärtgränsen vara på väg att passeras.
Av den anledningen har jag kollat lite på det här med TENS, som är nån form av elektroder som ska avhjälpa smärtan. Efter vad jag förstått kan man använde dem mot bäckenproblemen också och sen under stor del (alla som inte vill ha läskiga bilder på näthinnan kan sluta läsa nu) av "öppningsskedet" (sorry, försent).
Jag tycker förresten det är en spännande vadslagning Mama dragit igång i ett inlägg, vilket datum och vilket kön. Jag satsar nog mina pengar på: 8 mars och Arvid. Hilding går ju tydligen bort som andranamn (enl min sambo är det bara finska pensionärer med alkoholproblem som heter Hilding) så nu står valet mellan Arvid Sindre och Arvid Hedning. Vi kan väl ha röstning!

12 kommentarer:

mama sa...

jag läste (eftersom jag läst mkt om fogar just nu) att när barnet fixerar sig kan det bli bättre för att det stabiliserar bäcknet innefrån... och förstföderskor fixerar sig tidigare än omföderskor då kan behöver det inte fixera sig förrän det precis är dax... typiskt för mig då! Elvis fixerade sig 4 veckor innan tex. G vet jag inte? kommmer du ihåg C?

mama sa...

jag läste (eftersom jag läst mkt om fogar just nu) att när barnet fixerar sig kan det bli bättre för att det stabiliserar bäcknet innefrån... och förstföderskor fixerar sig tidigare än omföderskor då kan behöver det inte fixera sig förrän det precis är dax... typiskt för mig då! Elvis fixerade sig 4 veckor innan tex. G vet jag inte? kommmer du ihåg C?

mama sa...

inte en aning varför det blev 2 jag fick en ny ordkoll, brukar få det skriver slarvigt...

jag röstar på arvis sindre då jag ändå håller på... ska det bli mamma eller pappas efternamn?

mama sa...

Arvid... ska det vara åh nej jag har inte drukit :-)

Semester & Mat sa...

Men Å även om det är lördag kväll så är du fortfarande gravid ;)
Arvid röstar jag på. Exakta datumet återkommer jag med, före beräknat iallafall är jag väldigt säker på.
Crimson heter fotosidan vi framkallar våra bilder på. Bästa kvaliten enligt M, om det nu är någon större skillnad på dem ;)

mama sa...

lyssna på m jag vet bara om extrafilm, därför kör vi på det :-) he he intelligent

Semester & Mat sa...

Jag lägger min röst på 21februari, därför att det är då Hilding har namnsdag ;)

Anonym sa...

jag tror på 9 mars, en liten tös! Hilding är ju jättegulligt. Vi funderade på det åt G.

hälsningar Hanna

Anonym sa...

Jag vill åxå gissa men har inte begripit när du har bf. För gissningarna ligger mellan 14 feb till 9 mars. Tycker det var långt hopp.

Helene sa...

Beräknat datum är 1 mars så det blir ju några veckor innan eller efter att spela på. :)
Jag tycker också Hilding är fint, men det verkar jag vara ensam om i det här hushållet...!

Anonym sa...

6 mars/Hilding är vad jag satsar på=)

Anonym sa...

Jag tror 3:e mars och en kille... ang namnet tycker jag Arvid Sindre är finast... trots att jag har en vd som heter Arvid! ;-) kram