söndag 4 januari 2009

Nystart igen... och igen... och igen

Började mitt nygamla hälsosamma liv i morse! Ut med vörtbröd och ostmackor och in med GI-maten igen; ägg, keso, skinka och grönsaker. Det konstiga är att jag gjorde samma nystart igår. Och dagen före det. Frukosten är inga större problem, ägg och grapefrukt är ju gott och till slut vänjer man sig väl vid smaken av stjälkselleri igen. Men sen går det bara utför ju längre dagen lider. I fredags blev det morotskaka till kaffet, igår ramlade en Malacopåse ner i varukorgen på Konsum och idag, när allt flöt på som bäst, fick jag ett otroligt sug efter att baka brownies. Bara baka, inte smaka... Ha! Smeten är ju så god så hälften vore nog. Det verkar inte som mitt inre jag riktigt uppfattat att det är dags för livsstilsomläggning, det klänger sig fortfarande fast vid skumtomtar och Twistpåsar och mjuk pepparkaka till kaffet.

Inga kommentarer: