lördag 10 januari 2009

Bättre begagnat

Jag kompenserar mitt barnvagnsinköp med att köpa en begagnad Babybjörn bärsele för några få slantar på Tradera. Inte för att man vet om den kommer komma till användning men det ser väldigt praktiskt ut och samtidigt väldigt mysigt. OM man nu får ett skrikigt troll till unge kan det ju vara skönt att kunna ha händerna fria samtidigt som man bär runt på trollet. En sak mindre att inhandla, tycker inte vi har gjort annat än handlat och planerat de senaste veckorna, pengarna försvinner snabbare än flyttfåglar men ändå är det en massa saker kvar som man kanske kan behöva. Nog för att man vill vara förberedd men det är ju lite svårt att veta innan om man verkligen kommer behöva saker som bröstvärmare, vyssan-lull-tassar, åkpåse och 15 par bebissockar i minsta storleken??

10 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Bärselen hade vi en väldig användning av. Dels att sambon kunde ta med Grabben ut i skogen lättare tillsammans med hundarna. Sedan som du själv skriver att ha händerna fria.
Nypriset för dem är väl runt 800-1000kr, beronde på färg. Så det är ju verkligen en sak att spara in på genom att välja att köpa begagnad. Bara alla fästen är som de ska ;)

Semester & Mat sa...

Haha. Håller med, konstigt egentligen att pumparnas tillverkare inte gått i konkurs.

Anonym sa...

bröstvärmare finns det mkt som man kan stoppa i bh som, har jag hört, istället för apotekets skitdyra...(fingervantar grytinlägg u name it) amninsgpump... fråga caroline (jag tänkte ha min stand by utifall)vussanlull har vi som vi aldrig använt, sängen vi hade till elvis var från 1975 och använd av 3 barn varav 2 med kolik så den var inrekad och skranglig nog :-) åkpåse hade inte vi i liggdelen går att bädda rätt bra när det är lift ändå så det blir varmt och skönt... så slutsatsen är: spar pengarna och lägg dom på dig själv i stället... när du kissat ut de flesta kilona någon vecka efter förlossningen, åk in på stan och shopa nya kläder!!!

Anonym sa...

Hej!
Jag har åkpåse till Saga, köpte den okt-06, då hon var 4 mån och jag har den fortfarande då hon är 2,5 år.
Det kallar jag väl investerade pengar!! :-)
Jag tycker att åkpåsen är bland det bästa vi har köpt utav alla saker vi köpt!!

Strunta i bröstvärmare! Som Åsa skrev i tidigare inlägg så kan du använda något annat!
Annars kan du få låna mina!! :-)
Man märker efter ett tag vad man behöver och inte behöver.

Sen hamnar man ju inte i sån paniksituation att man måste ha sakerna nu, som man inte köpt.. så det kan Joel springa och köpa sen. :-)
Kram

Anonym sa...

Glömde skriva... vi använde en bärsjal mer än bärselen... Den var skönare att ha på sig.
kram

Anonym sa...

ja jag tyckte oxå selen var obekväm, men det var väl mest för man hade så stora och öma bröst när man ammade, men stefan använde selen flitigt och han gillade den nästan lika mkt som elvis :-)

Anonym sa...

skitsmart!! då får man ju precis som man vill!! å

Semester & Mat sa...

Nånting av alla dessa kommentarer får mig att tänka på denna låt Ska vi byta grejor, skämt åsido ;)

Anonym sa...

Du får hemskt gärna låna min pump... bara att koka plastdetaljerna, sen är det bara att pumpa.
:-)
Den går på både batteri och el.
kram

Helene sa...

Jag tackar för alla tips och råd, det är som sagt inte så lätt att ha koll på allt första gången. Förhoppningsvis inser man allt eftersom vad det är som egentligen behövs, för just nu känner jag mig bara lost. När man kollar på Apotekets hyllor finns det ju hur mycket som helst som man förmodas behöva!

Förmodligen slutar det med att vi köper en pump direkt på BB -på deras apotek alltså, ingen idé att fråga barnmorskorna där om såna saker- men i annat fall så lånar vi gärna! :)