onsdag 28 januari 2009

Räkningar *suck*

Att betala räkningarna i januari är ungefär lika roligt som att steppdansa på en spikmatta. När man nu dessutom jobbar halvtid pga bäckenuppluckringen känner man sig verkligen inte på topp när man ser kontot tömmas redan dagarna efter lön. *suck*
Tack och lov att CSN inte ska betalas förrän nästa månad, nån ljuspunkt i det hela. Undrar om man kan få tillfälligt sänkta återkrav under föräldraledigheten, eftersom man har minskad inkomst? Jag tror man kan göra så med fack och a-kassa i alla fall, så det kan vara värt att undersöka saken. I det neggiga tillstånd jag befinner mig just nu känns varje extra utgift sur och otrevlig, och hur ska det då inte bli när man ska leva på föräldrapenning?

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Ska säga den jämförelsen till M ikväll när han håller på med räkningarna.
Borde vara lugnt. Var inte meningen att skrämma upp dig igår på msn, tyckte du försvann snabbt ;)

Anonym sa...

man kan göra så med CSN... samma här december och januari är riktigt tunga månader... men jag har hört om folk som spar sin skatteåterbäring till dessa månader... smarta dom...(och vad lever dom på under semestern ;-P) själv är det ju inte och tänka på med ett restskatt kring 10.000 suck!!!!!!! (tänk på det med föräldrapenningen att ändra till rätt skattesats, de vill gärna dra förlite, spec för oss högskattande norrlandskommuner!)

lycka till, det kanske snart är dax ;-)åsa

mama sa...

nu har jag lagt till sös webbisar som favorit :-) så att man kan se underverket så fort som möjligt!! dom är ju bara så söta som russin :)