måndag 12 januari 2009

Förlossningskoll

Vi var och kollade in förlossningsavdelningen på Södersjukhuset idag och tänka sig, det såg inte alls ut som på Cityakuten! Lite sjukhuskänsla kom ju tillbaka när man såg den kromade sängen och alla uttag för elektrisk utrustning, men det kändes ändå mer som ett vanligt rum än ett sjukhusrum. Klart bättre än vad jag förväntat mig så jag passade på att prova både lustgas och förlossningspall, saccosäcken fanns också på plats så den kan jag nog tänka mig att vila magen mot när det blir dags.
Frågan är vad man ska ta med sig för musik? Det räcker ju att höra samma skiva 2 ggr i rad för att man ska tröttna så hur många alternativ ska man släpa med sig egentligen? Kan man hyra en DJ; lustgas ingår i gaget?
Vi kollade in BB-avdelningen också, och den var tyvärr lika deprimerande som alla andra sjukhusavdelningar; mörk och trist med slitna linoleumgolv och flimrande lysrör. Vi har fått erbjudande om att stanna 1-2 nätter extra efter de obligatoriska, men med tanke på hur det såg ut och kändes vet jag inte om man vill stanna längre än nödvändigt. Konstigt att alla sjukhusavdelningar ska vara så himla deprimerande, som om patienterna skulle må sämre av lite ljus och färg omkring sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tog med en CD med jack Johnsson... men att radion skulle ha cd på vårat rum var ju för mycket begärt... Elvis är född till p4...

varför extra nätter?

tack för awarden ska försöka länka :-) tekniksnillet å