måndag 24 november 2008

Stormvarning

Visst vill vi ha en vit vinter, men det här är väl ändå att ta i?! Snöstorm ett helt dygn, försenade kommunikationer och oskottade trottoarer så man halkar runt som en enbent kyckling! Tack och lov säger jag bara att man hittade både jacka och vantar i helgen och att Graningekängorna verkar hålla ett år till. Och vilken otrolig lycka att hyresvärden äntligen tog sig i kragen och monterade in badkaret som vi bad om för 1 år sen! Det tog sin lilla tid men åh vad skönt det är att tina upp från vinterkylan i ett hett bad. Hela 3 minusgrader hade vi i morse, inte konstigt att pendeltågstrafiken slogs ut.... ;-) Jag kan tänka mig att temperaturerna är lite tuffare uppåt norrland de här dagarna, och där funkar väl allt som vanligt?

3 kommentarer:

mama sa...

jag här klarar trafiken mer än en snöflinga på banan ;-) annat än SL vad jag kommer ihåg från mitt vinter halvår i sthlm. är liiiite avis på caroline nu... du har väl flygförbud nu förresten?

mama sa...

det var ju någon som födde på 110000 meter förra veckan... intresserad av sista minuten ;-)

åsa som oxå vill vara brun till jul och fick köpa ljusare än transparent puder senast (trodde inte det fanns)

Semester & Mat sa...

Ja har har vi det bra. Ungefar som svensk sommar i temperaturen. Men betydligt mer utbud i mat och dryck ;)