tisdag 25 november 2008

Fokus 08

Det har varit fullt pådrag på jobbet idag med tv-kameror och mikrofoner vart man än vänt sig. Ungdomsstyrelsen har i dagarna släppt en ny rapport (Fokus 08) där man fokuserat stora delar av materialet på ungdomar i "utanförskapsområden" och deras problem att etablera sig på arbetsmarknaden. Och eftersom vi jobbar med den målgruppen i Stockholms del av de berörda områdena har vi under dagen varit nerringda av journalister och radiopratare som vill veta hur vi ser på saken, och fått besök av åtskilliga tv-team som vill intervjua arbetslösa ungdomar. Jag känner mig inte direkt upplagd för att visa gravidmagen i tv och försöka svara på krångliga frågor så jag har hållit mig undan, men jag bänkar mig nog framför både de tidiga nyheterna ikväll och morgonsändningarna i morrn bitti för att beskåda resultatet!

1 kommentar:

Anonym sa...

men nu har jag missat nåt... vart jobbar du egentligen?? Kram