söndag 2 november 2008

Räcker det inte snart?


Det här blir väl bra, enkelt och tydligt, 24 veckors bebismage dokumenterad! Om man räknar enligt MVC så är vi alltså snart på väg in i sjunde månaden. De räknar nämligen exakt 4 veckor i varje månad, så med deras beräkningar är man gravid i typ 10 månader.
Efter att ha haft sammandragningar i tre dagar börjar jag dock tycka att evolutionen gått liiite väl långsamt, för min del kunde det räcka med att vara gravid i 7 månader och sen vore allt klappat och klart! Efter alla tusentals år som kvinnor varit gravida kan man tycka att utvecklingen borde ha gått lite mer framåt än så här!

5 kommentarer:

mama sa...

caroline hade någon sida med magar vecka för vecka kul att jämföra och se vad man har att vänta ;-), tänkt när du har en 3,5 kg bäbis där i, då är magen 10 gånger större, minst ;-) och 100 gånger vackrare!!!

Anonym sa...

JAG VILL KRAMA OM DEJ Å MAGEN!!!
NUUU!!!
Nanne

Helene sa...

Men den är ju redan stooor, hur ska jag orka bära runt på 3,5 kilo bebbe! Förstår att man bara går och väntar på att den ska komma ut sista månaden/månaderna...!

Nanne, MISS U 2!! :)

Anonym sa...

men du som är så tränad ska väl klara 3,5 hur lätt som helst!! jag bli anfådd redan nu då jag reser mig ur tv soffan för att gå till kylskåpet ;-)

å

Anonym sa...

vi festade med bandet.... min kompis fick gitarristens tel nr och han fick hennes..... :-)
Dom har snackat typ 5 ggr redan..hihihi

skriver riktigt imorgon, orkar inte nu....kram kram