måndag 17 november 2008

Kökshjälp

Små små myrsteg har jag tagit idag och faktiskt, det har gått bättre! Ska försöka hålla i huvudet att ta det lugnt med bäckenet, annars kommer det kännas dagen efter. Men det kändes så bra att jag fick ork över till att göra köttbullar, fast jag aldrig lyckas få dem runda, de ser mer ut som trekantiga kuber. Tuss hjälpte också till, men jag tror han blev lite besviken över att inte all köttfärs var till honom!
I morrn ska jag iväg på förlossningssamtal på SöS för första gången, hoppas hoppas att de är lika bra som de Aura-sköterskor man hört talas om. Det vore skönt att få lite lugnande ord på vägen även om det känns som det är en eeeevighet kvar till the big day. Och med tanke på att jag suttit på kontoret och försökt andats mig igenom bäckenbenssmärtan hela förra veckan kan man ju nästan säga att jag redan börjat öva på profylaxen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Helen! Länge sen vi hördes av! Har tänkt mycket på dig och fick höra av Lena Öhman idag att du väntade en liten prins eller prinsessa.GRATTIS!!!! Fick även reda på din blogg av henne... Hoppas att det är bra med dig även om du har ONT av foglossningar.
Många Kramar

Rose-Marie Persson

Helene sa...

Men hallå, urkul att höra ifrån dig! Jag ber Lena vidarebefordra din mejladress, om du inte finns med på Facebook?
Kramar!

Anonym sa...

Halloj! Jag skickar mailadressen!! Sen finns Rosie oxå på FB!! tjingeling!