tisdag 11 november 2008

Inga gremlins!

Vi fick lyssna på hjärtljuden idag och allt verkade vara i sin ordning. 144 slag, lutar det mer åt en kille då? Min instinkt tror ju det men man kan alltid hoppas på en överraskning.
Det verkar dock som jag får ta tillbaka alla sura kommentarer om sammandragningar, vid dagens kontroll konstaterade barnmorskan att det rör sig om bäckenuppluckring. Jag har haft konstant värk i snart 2 veckor, det blir värre ju mer jag rör mig och jag har svårt att stå eller sitta längre stunder. Men dum som jag är har jag inte haft en tanke på att det kan vara foglossning, jag trodde sånt kändes i ryggen och inte i bäcken/mage!
Det känns i alla fall bra att få veta vad det är som orsakar smärtan (och det dåliga humöret, jag blir jäkligt gnällig när jag har ont) och samtidigt veta att det inte är nåt farligt. Ett tag fick jag för mig att det var en gremlin med sylvassa naglar som försökte ta sig ut genom vävnaden genom att slita magmusklerna i strimlor, men riktigt så illa var det alltså inte (känslan är dock densamma). Så i morgon efter jobbet blir det kontroll hos sjukgymnasten och inhandlande av bälte, förhoppningsvis kommer min omgivning att tycka att jag är lite trevligare efter det.

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Jo jag har för mig att när det är lägre hjärtljud så är det en kille.
Stämde här, men i och för sig 50%chans.
Lät ju inget vidare med den där gremlinsen ;)