fredag 14 november 2008

Gränsdragning

Värken i bäcken/mage har varit överjävlig de sista två dagarna, det har varit svårt att förflytta sig för egen maskin överhuvudtaget.
Jag kan ha överseende med okända människor på tunnelbanan som stirrar och undrar vad som är fel, gravidmagen är ännu inte så stor att jag ser ut att behöva vanka som en anka och bita mig i läppen vid varje steg för att inte skrika rakt ut. Jag har självklart också full förståelse för att det kan vara svårt för utomstående att sätta sig in i den skärande smärtan det innebär att försöka sätta sig/resa sig eller stå mer än korta perioder i taget.
Vad jag däremot inte tänker ha överseende med är en arbetsledning som borde vara insatta i situationen, och ändå bokar in mig på dubbla arbetspass jämfört med mina kollegor och sedan menar att det är egoistiskt att ifrågasätta planeringen.
Där passeras i alla fall min gräns för vad som är acceptabelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

pisk ska dom ha!

hoppas du mår bättre nu när det ska bli helg, caroline behövde väl inte bälte så länge har jag för mig, så med lite tur är det värsta över snart!

kram å

Semester & Mat sa...

Låter som att du också har funderingar på annat jobb ibland ;)
Ha bälte så ofta du kan så hoppas vi att det går över som det gjorde för min del.