söndag 9 november 2008

Kvällens utmaning

Tiden som jag sov bort igår har jag tagit igen med råge idag. Även fast det är en slapp söndag har det blivit både träning, städning, matlagning och bakning. Inte i några mängder men ändå, dagen har räckt till mycket.
Medan kladdkakan står i ugnen ska jag nu ge mig på att sy upp ännu ett par jeans -allt tenderar att bli för långt när midjan hamnar UNDER magen. Min fina nya symaskin, inköpt på Tradera i våras, har dock som egenhet att den hakar upp sig var tionde minut och börjar hacka av tråden eller totalstrejka, så det är en tuff utmaning att få klart jeansen på snabbast möjliga vis. Om bara det går som det ska så kan vi avsluta kvällen i lugn och ro med senaste Indiana Jones och nygräddad kaka. :)

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Det vart en blombukett även hem hit.
Ja ibland hinner man faktiskt med mera under söndagen än under någon annan dag, säger man inte att söndagar ska vara vilodag ;)

mama sa...

ha det så bra på mvc i morgon, det är mysigt att lyssna på hjärtljuden, jag kommer inte ihåg hur det är om pojkar har oftast lägre än 140 och tjejer högre, eller tvärt om... hummm på onsdag ska vi dit och lyssna på hjärtljud, ska bli så spännande!!

Anonym sa...

Gudars vad gott det lät med kladdkaka...
Sen när bebis är ute och du slutat amma så kan du testa att ha ca 1 dl baylies (äh.. stavas säkert annorlunda!!)i smeten... makalöst gött!! Kramen