torsdag 27 november 2008

Lekafton?

Tidigare ikväll ringde brorsan och undrade om inte jag kunde tänka mig att vara barnvakt om 2 veckor. Han och sambon ska ner och se Uggla, Rheborg, Ulvesson på Cirkus genom nån bjudning med jobbet, och självklart vore det skönt för dem att vara barnlediga under föreställningen. Vad jag inte insåg förrän efter samtalets slut var att jag kommer bli sittande flera timmar instängd på ett öde hotellrum med en vild bebis som säkert tycker att det är dötrist att inte ha sina vanliga leksaker och sin gåstol och sina föräldrar i närheten. I den åldern lär det knappast hjälpa med en video, jag kanske får iscensätta ett brandlarm? Ordna snöbollskrig? Ta en sväng till Grönan? Otroligt att jag aldrig lär mig att tänka efter först.

2 kommentarer:

mama sa...

underbar ålder kommer jag ihåg, Elvis lärde sig krypa och dra sig upp omkring då... he he he :-)

det går säkert bra, han borde ju vara trött om inte annat och vilja sova... sen är ju du väldigt bra med barn och de gillar ju verkligen dig...

Semester & Mat sa...

Håller med föregående skrivare. Det fixar du galant för du är ju så bra med barn.