tisdag 4 november 2008

Extra järn

Nu har jag varit och inhandlat järntabletterna som barnmorskan rekommenderade. Har försökt i det längsta att klara mig med Blutsaft eftersom jag inte är så sugen på de biverkningar järntabletter kan åstadkomma med magen, jag har testat det tidigare och det var ingen höjdare. Och blodpudding och inälvsmat går liksom bort när man växt upp med höstslakt och grisblod i Petflaskor.
Men jag har känt mig ovanligt trött och frusen senaste två dagarna och haft lite problem med krampande muskler och näsblod så det kanske är bäst att sätta fart på järnbalansen och se om det hjälper. Det kanske tom kan få sammandragningarna att avta? *hoppas hoppas*

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Sammandragningarna får du dras med så länge du är gravid, men de lugnar säkert ner sig om du lugnar ner dig ;)
Å skrev om en sida med bilder, tror det är denna hon mena http://www.niomanader.se/magbilder.asp

Anonym sa...

Hej!
Min barnmorska sa att för få i sig rätt mängd järn med blutsaft kontra tabletter så skulle man dricka typ 1 flaska i veckan (tror jag att det var) mot att käka 7 tabletter på 1 vecka...