söndag 19 oktober 2008

Snabbmat

Har känt mig lite snuvig och trött idag (förkyld+allergisk?) och som alltid när jag är hängig så är jag konstant hungrig. Tänk en avfallskvarn på två ben så förstår ni känslan. Men det resulterade i att jag fixade en ordentlig lunch för en gång skull, brukar alltid slarva med lunchen på helgerna.
En snabbfixad lax som sköter sig själv i ugnen, kan det bli bättre? Saknas idéer till lunchlåda i veckan kan jag tipsa om detta:

Honungslax med chevre
Rör ihop en skvätt olivolja, 2 matskedar flytande honung, en pressad vitlöksklyfta med 1/2 tsk chiliflagor och lite cayennepeppar. Tina ett par laxfiléer och marinera dem ett par minuter i honungsröran. Kasta ner allt i en ungsform och kör 15 min på 225 grader. Rör ihop ett par matskedar chevre med ett par matskedar creme fraiche och lite nymald svartpeppar och klicka över laxen när det är 5 min kvar, så det får smälta i ugnen. Servera med coucous/bulgur.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej! vad gott det lät!!
Kram Lena