tisdag 14 oktober 2008

Inhandlat

Eftersom vi nu går in i sjätte månaden tog vi en sväng på stan igår efter jobbet och inhandlade en första gravidtröja. Finstickad och stretchig, vilken skön känsla det var att ha plats och stöd för magen! Otroligt att jag inte kommit mig för att shoppa sånt här tidigare, det är ju hur skönt som helst. Men det är väl min vanliga ekonomiska sida som tycker att de gamla vanliga tröjorna gott kan duga, gravidtröjorna är ju dessutom dyrare än vanliga toppar.
Den lyckosamma bebisen i magen har dock en blivande farmor som inte alls tycker att gravida kvinnor ska tänka på sånt, tvärtom ska de skämmas bort och få lyxa till det i tillvaron. Hon har därför satt in skämma-bort-mamman-pengar på mitt konto så jag ska kunna lyxa lite och köpa lite schyssta kläder utan att tänka på priset. Man blir nästan tårögd av omtanken!!
Alltså är jag nu stolt ägare till en sköööön mammatröja och sitter som bäst och planerar inköp av ett par sköna gravidbyxor med resår i midjan. De snygga jeansen jag köpte för några veckor sen är visserligen fortfarande rymliga (på gränsen till för rymliga, stretchjeans är lite lurigt just nu) men det vore skönt att ha nåt att variera med. Och just nu känns allt med extra stöd för magen som helt underbart.

4 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Nä men gu va gulligt av henne. Vissa har tur ;)

mama sa...

vilken svärmor!! ja jag gillar de med stöd skönt för magen de som sitter undermagen känns i alla fall mot vintern mindre mysigare för bäbismagen, har ju inte provat att ha mage på sommaren... då kanske det är skönt med drag ;-) måte bara säga vad bara du skrivet, fyndigt och flyt å allt som det ska jag förstår att nisse var nöjd med dig som elev!

Helene sa...

Åååh nu blir jag ju alldeles rörd igen... Tack. Det värmer mer än magtröjorna! :)
Och nog är det skönt med kläder som inte halkar upp över linningen hela tiden!

Anonym sa...

Hej! Kan jag oxå få en bit av din svärmor?? /Lena