torsdag 16 oktober 2008

Mammamode, my ass!

Nu har jag gjort ett allvarligt försök att hitta snygga mammabyxor. Jag har provat jeans, kostymbrallor, linnebyxor och stretchjeans men INGENTING sitter ju bra! Att prova kläder är bland det tråkigaste som finns i vanliga fall, men att stå i ett svettigt provrum med stroboskopljus när man är stor och uppsvälld är verkligen ingen hit. Och när allting sitter konstigt, fel eller obekvämt är man ju beredd att gå hem och bryta ihop. Ska det vara så himla svårt att tillverka ett par sköna brallor med plats för både mage och höfter utan man ser ut som en galen plyschtant från 80-talet??! Är det verkligen ingen som insett att det inte är bara magen som växer när man är på smällen, det händer en hel del över höfterna också. Det är ju ingen hemlighet att brösten plötsligt expanderar till enorma storlekar, så varför har ingen insett att det finns andra kroppsdelar som gör gemensam sak??
Plötsligt ser man med helt andra ögon på alla höggravida kvinnor i rosa tajts/urtvättade velourbyxor som vaggar fram mellan frysdiskarna på ICA och ser ut som dom är beredda att hacka ner en med en frusen fiskfilé om man kommer för nära. Jag skulle förmodligen också vara jävligt lättretlig om jag var tvungen lulla runt i de mest osmickrande klädesplagg som skådats, enbart för att ingen jävel insett vikten av att tillverka smarta mammakläder.

5 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Haha det där känner jag igen.
Ändå borde ju utbudet vara mycket större i Stockholm ;)
Ja vardagsrumsrenovering har funnits i tankarna sen vi köpte huset, eller alla rum förresten ;)

mama sa...

å när man väl hittar några så sitter de uppe första kvarten efter tvätt sen hasar de ner hela tiden eftersom det inte finns någon egentlig midja med höfter att hänga på... så rörmockarhäng är att vänta de drygt 4 nästkommande månaderna... jag förstå snickarbyxor ur den synvinkeln, men skulle aldrig själv vilja se ut som karlsson på taket...hm har bra svarta mjukisbrallor som i bästafall kan gå som "finbyxor" med rätt överdel, de sitter uppe hela dagen med lite tur... de är lite smalare i benen så det blir inte så mkt gympa över dom... hoppas de säljer dom fortfarande

Anonym sa...

Hej Helene!
Jag hittade ett på svarta mancesterjeans på Lindex när jag väntade Saga (05/06), jag hade dom till allt... men sen hade jag ett par mammajeans som jag trivdes otroligt bra med oxå!
Jag kan kolla vart de är köpta och sen se om de finns kvar. (om du vill??)
Men ju större magen blir desto bättre sitter mammakläderna, tyckte jag iallafall!
Lycka till i klädletandet!!
Kram Lena

mama sa...

på HM hittade jag dom, å det kommer säkert jätte snart, från liten puff till box box så Joel oxå känner, med Elvis var jag nog i vecka 20 första gången jag kände ordentligt, stefan kände vecka 22 tror jag...


ha en toppen helg!! ikväll ska våran mamma grupp på gk och frossa... men det är ju så jäkla krångligt sitter med menyn och säkrar vilken fisk man kan äta vilken sås det inte är råa ägg mm å är det någon som vågar beställa in desertostar i min närhet då jäklar... det är något som jag saknar en krämig vitmögelost...
kram kram

mama sa...

ärligt talat så har jag inte så mkt koll heller inte aktuell sådan listorna ändras ju hela tiden men med Elvis fick man inte äta råa eller ja löskokta ägg... men kolla livsmedelverkets hemsida dom har ju färskast info... ska kolla där nu kanske man kan äta bea sås i kväll i alla fall...