lördag 18 oktober 2008

Lugn helg

Helgen ser ut att bli riktigt lugn -verkligen ovanligt, eller hur!
Vi ägnade gårdagkvällen åt att shoppa lite nya böcker, käka italienskt och se på Idol. Måste säga att Pepes har världens bästa gorgonzolapizza, men eftersom jag förväntas hålla mig borta från såna saker ett tag till blev det pasta med italiensk salami, grillad paprika och parmesan för min del. Egentligen tror jag inte att det är några större problem med gorgonzolapizzan, enligt MVC är det ju ok att äta upphettade ostar och vad kan vara varmare än en pizzaugn??!
Den fina höstsolen idag gjorde att vi fick lite extra energi att ta itu med städning respektive träning och sen baka lite scones eftersom det är såå höstmysigt med varma scones till eftermiddagsfikat. Nu börjar energin dock tryta så risken finns nog att det blir ännu en lugn kväll med hämtmat och tända ljus i tv-soffan. Svårt att tänka sig att man hade ork nog att festa flera dagar i veckan en gång i tiden. Men det var väl allt vin som gav den extra energin! ;-)

2 kommentarer:

mama sa...

jag brukar äta pasta med ädelostsås... jag tänker oxå så... att den är ju varm smält liksom... å det är ju så gott alting när man är gravi och kommit över illamåendet!!

Helene sa...

Skoja inte, allt smakar ju himmelskt! ;)