lördag 25 oktober 2008

Fullt upp med fika

Fikadejterna duggar tätt just nu; igår hade jag och en kompis muffindejt på Muffinsfabriken vid Skanstull och provåt oss igenom sortimentet. Vi brukar testa ett par åt gången, och eftersom det fanns en del skvaller och relationsfrågor att avhandla den här gången laddade vi upp med nykomlingen kokos/choklad och klassikern äpple/kanel. Helt klart godkända men inte i närheten av favoriten arrakspäron.
Idag mötte jag upp en annan kompis inne i stan för shopping och fika. Tydligen hade alla andra också fått samma idé, löningshelg och lördag är en oslagbar kombination om man vill trängas/stångas/svettas med tusentals andra. Det tog sin lilla tid att beställa på Gallerians favvofik, för att inte tala om toalettkön som ringlade sig runt halva cafét.
Gamla klassikerna Hare Krishna hade också sammankomst utanför Åhléns på Drottninggatan, och de hade slagit på stort dagen till ära. Att lyssna på deras musik är vanligtvis ganska plågsamt men att höra dem mässa på högsta volym i headsetmikrofon mitt i värsta shoppingstråket är bara för mycket. De delade iofs gathörn med en jonglernade eldslukare, så vi kan väl hoppas att de tröttnade på att tävla om uppmärksamheten och gav upp innan alla sönderstressade shoppare fick nog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett par??? Haha. Två per gång väl? Låter som vi äter oss igenom hela sortimentet (vilket vi i och för sig kanske gjort vid det här laget när jag tänker efter... dock inte vid ett å samma tillfälle). Jag har inte valt vilken smak som är min favvo än... återkommer i ätande... ärendet menar jag ;-) Tackar också för att jag fick låna dina öron... jag höll ju på att prata sönder dem på kuppen.
PUSS Frida

Helene sa...

Moahaha med den hät takten har vi väl hunnit äta oss igenom hela sortimentet innan jul! Men det är väl det som är tanken, djupa samtal kräver sina kalorier ;-)