måndag 27 oktober 2008

Aj aj aj

Det var många år sen sist men nu är jag nog så illa tvungen att uppsöka en tandläkare. Ända sen de gjorde om tandvårdsreformen så att alla besök plötsligt kom att kosta skjortan har jag skytt tandläkare osm pesten. Bara tanken på att göra ett 20-minuters besök och gå därifrån med en nota på flera tusen ger mig gåshud.
Men nu går det inte längre. Har haft ont i en tand i två dagar nu. Först trodde jag att det var visdomständerna som jäklades som vanligt och försökte tränga ut nån annan stackare för att få bättre plats. Sen började jag undra om det var tandköttet som blivit irriterat och svullet. Men vid en närmare eftercheck så ser det ut som en tandficka, alt ett litet hål. Jag som har klarat mig så länge! :(
Det sägs att tandkött och munhälsa kan bli sämre när man är gravid, och det kan iofs stämma. Men jag undrar om det inte har en del att göra med att man småäter heeela tiden, utan att ha en tandborste till hands. Kanske får börja ha en på jobbet och köra en runda efter fikarasten? I vilket fall ser jag INTE fram emot att gå dit och bli fattig, så håll tummarna för att det är nåt litet, enkelt, lättfixat. Gärna smärtfritt också.

Inga kommentarer: