tisdag 21 oktober 2008

En ny fas

Jag upptäckte i morse att jag dessvärre kommit in i rullgardins-fasen, eller som min vän Mama så fint kallar det: rörmokarhänget! Alla jeans som fram till nu fungerat någorlunda bra, sitter helt plötsligt halvvägs nere vid knäna och skvalpar. Oavsett hur många gånger man drar upp dom, spänner ut magen eller försöker hålla dem på plats med skärp och andra finurliga anordningar så är dom på väg ner igen fem minuter senare. Fenomenet kommer sig av att magen nu vuxit så pass mycket att det inte längre finns någon klar avgränsning vid höfterna, så alla tidigare så smidiga byxor har inte längre nåt att hänga fast sig på. Jag har gjort ivriga försök med alltifrån gummiband till mormorstrosor men nej, byxorna vägrar stanna uppe. Nästa steg blir att införskaffa hängslen, eller så blir jag så illa tvungen att hitta ett par gravidbyxor med magresår. Livet som gravid är verkligen underhållande...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, jag bara ääääälskar mammabyxor!! De är så sköna och ingenting som trycker någonstans på magen. :-)

Helene sa...

Hittar jag bara ett par sköna OCH snygga så ska jag köpa dem direkt, kosta vad det kosta vill!

Anonym sa...

Jag har ett par av märket jeansen tête à tête, ska se om jag hittar något om dem på nätet.

Anonym sa...

http://www.smaknyten.se
Här finns dem, de ser kanske inte så trevliga ut, men sitter bra (iaf på mig..) och är sköna.

Helene sa...

Ser riktigt snygga ut!

mama sa...

äh kom igen kör snickarbyxor vet ja!! ha ha ha