fredag 8 maj 2009

Vem? JAG?!

"JAHA" sa den fjuniga fjortiskillen i kassan med myndig röst, "HAR DU LEG?!"
Och där stod jag osminkad, med håret på ända och en skrikande unge i barnvagn och undrade om det fanns en dold kamera nånstans bakom disken på Systembolaget? Jag som redan kände mig uttittad, utpekad som den sämsta mamman i världen som tar med sig ungen in på Bolaget och shoppar rödvin en helt vanlig torsdagkväll! Men vad vet jag, det kanske ofta dräller in 18-åriga småbarnsmorsor med nerspydda kläder och mörka ringar under ögonen på Systembolaget i Högdalen, som försöker köpa ut en några flarror inför helgens vilda eskapader. Själv blev jag så förvånad så jag inte ens kom mig för att tacka.
"Tusen tack, snälla herr fjortis, jag känner mig verkligen som en sprudlande ungdom idag"!

Inga kommentarer: