lördag 23 maj 2009

Packning del 3

Aaaaah jag HATAR att packa!!! Hur kan nåt som är så enkelt i tanken ta så himla lång tid! För varje sak jag plockar fram kommer jag på någonting mer som måste packas eller styras upp, saker som inte får glömmas och som ger mig dåligt samvete för att jag inte kan klara mig utan dem ens en vecka (mobilladdare, Ipod, öronproppar, dåliga deckare etc etc). I mitt inre ser jag mig själv som en enkel persom som inte behöver så mycket bagage, men den visionen krossas just nu av kaoset på mitt sovrumsgolv där jag försökt lägga fram bebiskläder, leksaker, necessär och amningsinlägg om vart annat. Bröstpumpen, den måste ju diskas. Napparna ska kokas. Kaffet, ja tänk om de bara har kokkaffe däruppe, lika bra jag packar en påse java. Chokladförrådet klarar sig inte veckan ut, bäst att ta det i skötväskan så det finns nära till hands (kan alltid låtsas att jag ska gå igenom blöjransonen mohahaha). Lika bra att inse att jag inte längre klarar av att packa för en veckas miljöombyte utan att bli hysterisk, några lugna dagar i norrland kanske är precis vad jag behöver.

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Det är precis vad du behöver och vad vi i Norrland ska se till att du får.
Snabbkaffe, ännu värre eller ;)

Anonym sa...

jag dricker saft... annars vill lucia inte sova, kännslig för kaffe å kaffeinfritt whats the point?