tisdag 19 maj 2009

Schyssta lökar?

Fick förresten rådet att undvika lök och vitlök en period för att se om det kunde förbättra bebismagen. Är det nån som har erfarenhet av detta och vet om det hjälper, eller är det bara gammalt kuckelimuck som nån hittat på för att hålla koll på mammavikten? Själv känner jag mig mer och mer som Angela Monroe i Robinson, allt jag kan tänka på är nästa mål mat. Om man slår upp "glupande aptit" i Wikipedia så kommer man garanterat hitta en bild av mig, på väg att kasta mig över ännu en intet ont anande kladdkaka...

2 kommentarer:

mama sa...

det sägs väl att allt som vi blir gasiga av (lök, bönor osv) blir bäbisen gasig av... låter logiskt, men ibland kan de ju vara gasiga ändå... på Elvis funka inget, det var baraoch rida ut de 3 månaderna med kolik, sen var det som att vrida på en knapp, från skrik 8 timmar per dag till bara normala 1-2 timmar gikc på en vecka...

jag vet att till det att Arvid blir 3 månader känns som en evighet när han är ledsen har ont och skriker varje minut är ju som en vecka då... men det kan vara skön att ha något att räkna ner till...

kram

Helene sa...

Det är så svårt att tänka sig Elvis som skrikig, han är ju så snäll å go.
Hoppas hoppas alla magproblem ger med sig nu, man vill ju inte att de små liven ska ha ont...!