onsdag 13 maj 2009

Vagnbrist

Och så kom vi helt plötsligt på att det kanske inte alls får plats 2 resväskor, bebispackning och bilstol och barnvagn i mormor och morfars lilla skruttbil. Och visst kan man åka upp till norrland utan vagn, men att spendera en hel vecka med en sexkilos koloss på armen? Snacka om överbelastning, jag som hade tänkt vila upp mig... Så nu blir det till att efterlysa en ledig liggvagn i Ljusdal vecka 22, om det skulle finnas någon över som står och samlar damm någonstans.

5 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Liggdelen finns ju, värre med chassit eftersom vi använder det till sittdelen ;)
Kanske ni skulle ha er en billig beg här uppe, antar att det blir fler resor under "vagnåldern" upp till Norrland.
Man ser ju billiga i ljp för 300-500kr. Både ligg och sittdel.

Therese sa...

Jag gjorde så att jag köpte en begagnad Brio-vagn att ha uppe i Jämtland hos mammsen och pappsen. Den tog jag med mig upp i januari. Lustigt att du skall åka upp vecka 22, den 25:e flyger vi upp till Sundsvall. Spännande med första flygresan för Alicia.

Anonym sa...

om du inte hittar någon kan du kanske låna vår röda, G kan sova i sittvagn/sulky.
annars finns det fina till salu begagnat på allehanda och i tidningen.

hanna

Helene sa...

Caroline och Therese: Det låter som en bra tanke, vi ska nog kolla vidare på den möjligheten vi med. Men då måste det vara en sit- och liggvagn om det ska vara nån mening med det hela, ungen växer ju så det knakar!

Hanna: Vi lånar GÄRNA den röda under veckan, så kan vi kolla vidare på att köpa en och ha stationerad däruppe. :)

carolina sa...

Har en vagn som står ledig för tillfället ;), hade inte tänkt behöva den på några veckor till ( å egentligen vill jag ha en ny haha) du får gärna låna den om du vill.

/ Carolina