tisdag 14 april 2009

Soliga dagar!

Påskhelgen rann förbi fortare än kvickt, tack vare det fantastiska vädret. Jag hade riktig sommarlängtan där ett tag, när solen var som varmast och alla människor verkade ta av sig ytterkläderna och samlas kring uteserveringar och caféer. Långfredagen spenderade vi hos Arvids farmor och faster inne på Söder med en traditionell påskmiddag a´la Ringvägen (tortillas med valfri fyllning). Arvid blev så uppspelt av sällskapet att han somnade i soffan efter maten så de trötta föräldrarna kunde smita undan och ta en snabbis i sovrummet (dvs en snabb tupplur, den enda snabbisen man uppskattar i det här stadiet). Underbart att kunna sova en stund i lugn och ro utan att ha öronen på helspänn, så det måste vi göra om oftare. Lördagen rådde rena värmeböljan i El Stockholmo med 18 grader i skuggan, så jag spenderade förmiddagen på balkongen med en kopp kaffe och Leif GW´s senaste. På eftermiddagen blev det en långpromenad genom villaområdena för att drömma sig bort lite grann, till den dagen man har möjlighet att skaffa sig ett hus för några miljoner. Det finns otroligt fina små villor i närområdet med gångavstånd till t-banan, men de kostar som sagt därefter också. Det blir nog till att spela på Lotto om vi ska lyckas hamna där nån dag!
Eftersom vädret var nästan lika fint på söndagen så tog jag en långpromenad på egen hand. Det är svårt att beskriva känslan av att kunna vara ute och röra sig utan en massa dökött att släpa på, och då tänker jag inte enbart på resterande familjmedlemmar. Snarare på alla extrakilon man fick bära runt på i slutet och de jobbiga foglossningarna som så effektivt satte stopp för all form av motion de sista 3 månaderna. Så jag tog en frihetsdoftande promenad och grabbarna tog med sig bärselen och tog en öl i vårsolen med polarna. Och kan man tänka sig, det var ingen som hade efterlyst den förrymda mamman eller ringt barnavårdsnämnden när jag sammanstrålade med dem efter nån timme!

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Härligt med egentid!
Håller verkligen med om att det var fina villor i området där vi gick innan jag hoppade på tunnelbanan. Ett sånt hus skulle man ha...

mama sa...

mysig påsk för er :-) kul att ni han med en snabbis :-) oj nu blev jag ner kräkt... ha det bra här snöar det idag :-(

Helene sa...

Caroline: Om vi vinner på Trisslotterna vi köpte i morse så... :)
Mama: Snö?!! Vad hände med våren! :(