onsdag 29 april 2009

Lön för mödan

Hade mitt första lönesamtal i veckan, hur man nu kan komma på att lägga in såna mitt under föräldraledigheten. Man är ju inte direkt på hugget efter femtielva sömnlösa nätter, och hur man ska lägga fram sina goda prestationer för att öka sina lönechanser har man ju helt förträngt. "Jo serru chiefen, ja e jäääkligt bra på å torka spya!" Det kanske var därför jag inte fick nån vidare höjning?! Men jag har ju förstått att jobbar man inom kommunal verksamhet så får man vara nöjd ändå, man ska helt enkelt vara glad att man inte blir nollad -för det kan man tydligen bli om man har otur! Inte för att de statliga lönerna var nån höjdare de heller, men nollad kunde man åtminstone inte bli. Nej när det kommer till löneförhandlingar tror jag alla som har privata arbetsgivare kan skatta sig lyckliga, där har man i alla fall -för det mesta- en hygglig chans att kunna påverka utgången av sin förhandling. Här är det bara att skriva på och gilla läget, oavsett om det står 0 eller 1000 på papperet!

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Vi har fortfarande inte hört vad vi får för ökning, chefen pratar om "ökning" iallafall ;)

Anonym sa...

ja det beror väl på inflationen om det blir någon ökning eller inte ;-)

åsa