måndag 20 april 2009

En annan värld

En dagstur till jobbet blev det förra veckan. Alltså det där jobbet som jag tyckte det var så jobbigt att lämna, ni vet den där arbetsplatsen som jag trodde jag skulle sakna? Herregud, vad tänkte jag på! Det kändes riktigt konstigt att vara där, jag menar, folk JOBBADE faktiskt med alla dessa mer eller mindre hopplösa uppgifter, satt framför sina fullproppade skrivbord och utförde en massa arbete medan jag spankulerade runt i lokalerna och undrade till vilken planet jag kommit. Arbete, schema, tidspassning, alla såna där ord känns helt främmande för mig. Äta, sova, duscha, promenera i solen, så ser en fullspäckad dag ut numera. Hur man någonsin kunde hinna med ett arbete kan man ju undra. Kul var det i alla fall att träffa alla slitna jobbarkompisar som tydligen fått sjukt mycket mer att göra i och med finanskrisen. Och för varje minut kändes det mer och mer som jag valt en betydligt roligare tillvaro... Vi fick i alla fall med oss ett paket snygga POP-kläder till lillen och bestämda uppmaningar om att snart komma tillbaka och hälsa på igen. Vi får väl se när min mentala hälsa klarar av en sådan omställning igen!

Inga kommentarer: