onsdag 29 april 2009

En eeeeevighet....

Jag borde verkligen ta och rensa den här datorn, alternativt göra som Barbaskön och införskaffa en ny uppdaterad version. Varje gång den ska startas upp tar det flera minuter innan alla konstiga program är färdiga att användas, program som jag knappt vet av att jag en gång installerat och än mindre vad de ska användas till. Sen ligger det förstås en hel del musik, film och bilder lagrat och baxar utrymme, det bidrar väl också till den evighetslånga uppstartstiden. Och vet man med sig att man har exakt 14 minuter över innan nån hungrig gaphals vaknar och kräver ens uppmärksamhet så känns de där extraminuterna som så outhärdligt långa, så man väljer att låta datorn stå och lutar sig tillbaka i soffläge igen och tar en kaka till i väntan på den stundande mistluren. Hos oss låter det iofs mest som uff-gnuff-snuff, men det är nog så enerverande det med.

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Hoppas jag får lilla blå imorgon.

Anonym sa...

ja vet... jag var supersur på stefan så for jag fick de där 14 minuterna över då Elvis var liten åsså håller ¨nån på att ladda enr nån jaäkla film man ändå inte vill se... å tiden bara gåååår och sidorna öppnas såååååå låååångsaaaamt å lillkillen bärjar mer och mer med sitt bökande och stökande över att vilja upp!!

nä ny dator eller rensning!! det gör gott i själen