söndag 19 april 2009

En kvarlämning från forntiden

Ett komma sex kilo. Så mycket finns det kvar av nio månaders umbäranden, nio månaders kringsläpande på livmoder och fostervatten och extrakilon i en enda salig röra. Det är nästan så man blir lite besviken, ska nio månaders vedermödor försvinna spårlöst bara sådär? Som jag har slitit och släpat, och nu är det enda fysiska beviset upplöst i intet. På sin höjd att man kan peka på sina utökade höfter och säga: "jodå, här ser man minsann spåren efter en segdragen graviditet". Ungefär som en guide på en PRO-baserad busstur till fornlämningar från vikingatiden: "här framme kan man då skönja jordbrukssamhällets uppkomst". De där noll komma sex kilona tänker jag förresten tillskriva uppgraderingen på det övre maskineriet från B till D. Tyvärr kommer väl det beviset också att försvinna spårlöst, precis lagom till bikinisäsongen tar sin början.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jaa,*fniss*, jag är ledsen att du mycket troligt har rätt i dina antaganden om spårlösa försvinnanden. Men vem vet, nån ska väl va den första att få behålla dom? ;)
Har pratat med en som bara myser och längtar tillbaka... :)
Nanne

Anonym sa...

Oj va du skräms! Jag trodde du skulle skriva om mitt besök när jag såg överskriften. Men tack och lov så nämnde du inte mej.
Hälsningar från morrmorr.

Semester & Mat sa...

Roligt att "MorrMorr" har gjort premiär på bloggen ;)
Roligt också om det du skrev, det stämmer rätt bra att även beviset upptill försvinner och återgår till normala storleken. Haha

mama sa...

men Arvid kommer ju att vilja äta mer och mer ju äldre han blir (mer mjölk mer tuttar) så om du forstätter och amma under sommaren så kommer du att kunna ta på dig en röd baddräkt och springa och springa längs stranden som värsta pamela :-)

annars är du fin precis som du är oavsett b eller d ;-)

kram åsa

Helene sa...

Det var inte meningen att skräma slag på dig Morrmorr! ;)
Jag ser fram emot att likt Pamela A springa runt längs stans stränder med en livboj (bebis) hängandes från tutten! ;-)