tisdag 3 november 2009

Snuvigt och sömnigt

Håhå håhå, nu börjar energin tryta igen. Precis när man suttit och ojjat sig över alla förkylningar som folk verkar drabbas av i tid och otd så åker man självklart på en själv! Inte bara jag förresten, hela familjen är ganska snoriga och trötta och dåsiga. Arvid har tagit sina första stapplande steg runt bordet -med stöd förstås- och provsmakat både fjärrkontroller och mobiler. Han har upptäckt att man kan komma åt TV:n om man hittar nåt att stå på, och han har lärt sig somna själv. Utan napp. Utan tutte. Och utan mamma! Det låter nästan för bra för att vara sant så jag skriver inte så mycket mer, det vet vi ju sen tidigare att det kan vända väldigt fort om man säger saker högt. Därför viskar vi bara lite tyst: Bebisen har börjat sova, hurra hurra hurra! *peppar peppar, ta i trä*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det håller i sig ett tag, tills han blir tonåring i alla fall! Jag tänkte på det där med att klara sig utan tuttar på nätterna. Men när mommo kommer ner så ska vi väl kunna hitta på nåt roligare. Vad vet jag inte men nåt roligare ska det väl bli.
Mycket pussande och kramande till att börja med.
Hälsningar från mommo!

Helene sa...

Såklart ni ska hitta på nåt roligare, jag har massor med förslag: damma bokhyllan, putsa fönstren, rensa förrådet.... *mohahahaha* ;-)
Puss puss puss