onsdag 18 november 2009

En avklarad!

EN i familjen är numera vaccinerad mot fläskflunsan! När vi kom till Ekorren i morse fick vi höra att vaccinationen av småbebisar (6 mån-3 år) precis kommit igång på vårt BVC, och att dagiset i närheten hade 13 fall av insjuknade. Så vi tog en sväng förbi och fick sprutan vi också. Vi hade nog lite tur, för under gårdagen hade det stått 350 barn (och 350 föräldrar) i en låååång kö för att vaccinera sig. Men vi kom 10 minuter innan de stängde och då var det bara vi där, så vi fick komma in direkt. Än så länge verkar inte bebisen ha reagerat nämnvärt på det inträffade, men lite feber och klängighet får man väl vara beredd på. Det hade ju varit skönt tat få sin egen spruta fixad samtidigt men härnere verkar det inte bli nån vaccinering förrän i december (om man inte tillhör riskgrupper). Hoppas hoppas man håller sig frisk till dess!

4 kommentarer:

Therese sa...

Vaccinerade Alicia igår, har inte märkt något på henne förutom att hon är lite snorig, men det var hon redan innan. Jag skall försöka få min spruta på fredag hade jag tänkt, när vi kom igår fanns det endast 4 doser kvar och de skulle ges till barn under 3.

mama sa...

åh skönt att arvid är vaccinerad coh klar! här kör de familjevis start v 49 för oss med småttingar, ska bli skönt att få det gjort!

kram

Semester & Mat sa...

Skönt att Arvid är vaccinerad, gick det bra med ev biverkningar också ;)

Helene sa...

Skönt att inte Alicia känt av nånting!
Jag skulle gärna ta en spruta jag med, familjevaccinering låter ju som en hit. När man ändå är där kan man ju ta alla på en gång. :)