onsdag 25 november 2009

Advent vadå?

Måste hålla med Barbaskön idag, adventsstädning är ett ord som inte existerar i Bandhagen. Plocka undan saker och hålla ordning i vardagsrummet (läs: lekrummet) gör man ju var och varannan dag, det räcker så väl. Adventspynta vet jag inte riktigt hur andra gör, men här ställer vi en stake i fönstret och sen är det klart. Till julen tar vi dock i lite extra, det ska erkännas. Då plockar vi fram blockljus med doft av kanel och ställer ett par snögubbar på köksbordet, och sen är det julfint ända fram till påsk! Eller till annandagen i alla fall, då brukar jag tröttna och städa undan alltihop. Som ni förstår går det ganska fort det också... :)

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Ska jag erkänna så tar jag fram doftblockljusen redan till advent ;)
Kanske till och med någon röd löpare på rumsbordet, nu när Grabben låter sakerna vara som är på bordet.

Anonym sa...

Har du å jag växt upp i samma hem??? Jag tycker åxå det räcker med elstake i nåra fönster å en levande fyrljusstake på bordet. Torka golven? Nää. Putsa fönster? Nää. Byta gardiner? Nää. Det blir så mysigt så fort man sprättar en julmust till köpta pepparkakor, å det räcker så bra.
Nanne

Helene sa...

Doftljus kan man iofs aldrig få nog av!
Vi tillhör nog samma familj, här är det den enkla vägen som får råda! I år har vi tom skippat ljusstaken och köpt en ljuskula istället, det känns lite mer o-juligt! ;)