fredag 30 oktober 2009

Samla kraft för förändring

En snorig bebis har vi just nu, som dessutom verkar ha mardrömmar. Eller i alla fall svårt att komma ner i djupsömn. Han kämpar och kämpar men istället blir det gråt och skrik, och självklart rätt så trötta kinkiga dagar. Han kryper efter mig från rum till rum när han är på sitt tröttaste humör, nu kan inte ens trösklarna stoppa hans framfart. Om man ska tro på "Växa och upptäcka världen" så går han just nu igenom en ny fas och är extra klängig på grund av detta, men sovit dåligt har han ju gjort i snart två veckor nu. Ungefär sen vi flyttade in spjälsängen till oss... Nu gör vi ett försök med sängen i vardagsrummet igen, samtidigt som vi ställt oss i internkö för en 3:a OCH laddar för att våga/orka/klara av att köra en "sova-hela-natten"-kur. Tre överjävliga kur-nätter utlovas, sen ska det börja vända. Så nu gäller det att kraftladda och motivera sig för att göra ett försök, eller att vänta på den där 3:an då. Såg just en fin trerummare med kakelugn i grannskapet, med utrop på 1,5 miljoner. En liten lottovinst skulle sitta fint just nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi körde när elvis var ca 10 mån och det funkade... men det var skitjobbigt då han skrek i två timmar och så måste vi gå in med gladaste rösten coh säga go natt go natt nu ska vi sova... var 5.e min... tortyr för föräldrar! men det var första natten bara, andra var det 30 min och tredje så somnade han om efter ett go natt nu ska vi sova... vi trodde inte det var sant!

lycka till !

Therese sa...

Usch, vad kämpigt ni har det med Arvids sömn. Han skulle få komma hit en vecka och Alicia skulle fått ha sömnkurs med honom. :-)
Lycka till med SHN-kuren. Jag fick ett ex av AW´s Barnabok av min underbara gamla barndomskompis (AW´s dotter). Den boken är min bibel.

Kram