måndag 26 oktober 2009

Att avvänja ett matvrak

Nu har jag beställt sömnboken som jag fick tips om av Caroline, samt "Sova hela natten" av Anna Wahlgren. Det sägs ju att bebisar över 6 månader inte ska behöva äta på nätterna, men det verkar inte den här killen ha fattat. Jag som hade dragit ner på amningen till 1 gång per natt, har fått börja om med amning var tredje timme igen. Han äter ju som en häst på dagarna, han KAN inte vara så hungrig! Men hur 17 gör man för att dra ner på amningen när han vaknar och skriker och detta är det enda som får honom tyst igen? Alla tips mottages tacksamt, av trött och sliten småbarnsmamma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

samma här, är det inte hela nätter till jul då blir det en sväng på biblan ;-) fick ju mersmak i natt då hon sov mellan sju och halv 3!!

å

Helene sa...

Ja mellan sju och fyra var det lugnt tidigare, det känns som rena drömmen i nuläget!

Anonym sa...

Jag var osckså desperat ett tag, junior lade nästan av med tuttningen, sedan tog det fart igen. Jag försökte också emd metoder, men nu efteråt så ser jag att allt har sin tid, helt plötsligt ändrar de små vanor igen. Håll ut, helt plötsligt vänder det. junor har nu slutat sova själv, han sover numer på mitt huvud, men det går väl över ;)

Hanna

Helene sa...

På ditt HUVUD??! Den killen hittar då alltid på nya roliga saker! :)
Jag antar att det löser sig så småningom, men det är svårt att hålla hoppat uppe när man är så trött så man ser i kors.